אתר הידע של עודכנית

כל המידע על ניהול המשרד – במקום אחד

שיעור 5: הוספת לקוח

3 דקות קריאה

לקוח הוא אדם פרטי או גוף עסקי, המקבלים שירות מהמשרד.

עם התקנת התוכנה במשרד, השלב הראשון בעבודה

יהיה הוספת לקוחות למערכת, על ידי הקמת כרטיס לקוח.

לאחר הקמת כרטיס הלקוח, המערכת תפתח אוטומטית כרטיס תיק,

המייצג את השירות שניתן ומכיל את כל המידע הרלוונטי.

בשיעור זה נלמד כיצד להוסיף לקוח לתוכנה ונעבור על השדות העיקריים בכרטיס הלקוח.

איך מוסיפים לקוח

במסך הראשי של התוכנה ← לחצו על תפריט תיקים ולקוחות ← הוסף לקוח.

ייפתח מסך טופס פרטי לקוח, המכיל שדות מידע שונים. בשיעור זה נעבור על השדות העיקריים:

  • מספר לקוח: מספר פנימי וייחודי של הלקוח במערכת. עם הקמת לקוח חדש, המערכת מציעה את מספר הלקוח הפנוי הבא בתור. ניתן לשנות מספר זה במידה וללקוח כבר קיים מספר מזהה במשרד.
  • שם משפחה: שדה חובה. שימו לב שבמידה ומדובר בלקוח עסקי, יש לרשום את שם העסק בשדה זה.
  • מספר מזהה: בשדה זה ניתן לבחור בסוג המספר המזהה בהתאם לסוג הלקוח. לדוגמה, ת"ז, ח"פ, דרכון. במידה ומדובר בלקוח עסקי, יש להעתיק את מספר הזיהוי לשדה "מספר ע.מ". מספר זה יוצג על גבי המסמכים החשבונאים שיופקו.
  • כתובת דוא"ל ראשי: מייל ברירת המחדל של הלקוח. משמש גם לשליחת חשבוניות דיגיטליות במידה והמשרד רכש מודול הנהלת חשבונות.
  • אחראי: עורך הדין המייצג את הלקוח במשרד. במערכת ניתן לבצע סינונים ולהפיק דוחות בהתאם לנתון זה.

בסיום לחצו על כפתור [שמור]. ייפתח מסך כרטיס הלקוח.

הסברים נוספים

להסבר נוסף על השדות "סוג פעילות", "מקום פעילות" ו"עוסק מורשה", לחצו כאן.

לחיצה על אייקון [הצג פרטים נוספים] תפתח אפשרויות הגדרה מתקדמות בכרטיס הלקוח, כמו צוות, קבוצת ישויות, לקוח אב,

עליהם תוכלו לקרוא כאן.